Środki dydaktyczne nauczyciela XXI wieku

Progres techniki wyzwolił, iż nowatorskie przedmioty dydaktyczne, są niezwykle nowoczesne i mogą podmienić sporo inicjatyw wykonywanych uprzednio przez edukatora. Powstające techniki doprowadzają do do większej efektywności przekazywania wiedzy i automatyzacji uczenia się. Najdobitniejrozwinięte obecnie środki dydaktyczne to prezentacje multimedialne i co więcej tablice interaktywne.

Ta druga jest na pewnonajnowszą pomocą dydaktyczną. Jest to pewnego rodzaju dotykowy ekran monitora, który potrafi działać własnymi siłami, albo podłączony do peceta. Ta rzecz,która cechuje tablice interaktywne, to opcja notowania, zaznaczania albo podkreślania po obrazie, taki co zostajepokazywany. Drugą typową kwestią jest to, iż owa tablica nie wymaga dodatkowego urządzenia, aby funkcjonować. Możemy na niej wyświetlać filmy, a także zapisać odbywane lekcje. Pomimo tych wszelkich zalet tablice interaktywne nie są jeszcze dostępne w zbyt często w szkołach.

Wiąże się to z ich niemałą kosztem oraz przymusem przeprowadzenia warsztatów dla ich zwolenników. Na kolejnym miejscu jeśli wspominamy o pionierskie pomoce dydaktyczne, znajduje się prezentacja multimedialna. Określa ona jedną z najskuteczniejszych odmian komunikowania się w aspekcie na to, iż zezwala na na odbieranie jej materiału za pomocą kilku zmysłów równocześnie. Postuluje to na zwiększenie sprawności nauczania. Ponadto może ona łączyć w sobie rozmaite media, dzięki czemu bardziej absorbuje uczniów i zwraca ich uwagę.

Prowadzący zajęcia jest w stanie sam ją przygotować lub wykorzystać te, które wydawnictwa udostępniają do własnych podręczników. Nie zważając pretekstom prezentacje multimedialne nie są do tej pory zazwyczaj stosowane w oświacie. Wynika to zwłaszcza z takiej sprawy, że nie każde klasy zaopatrzone zostają w pecet czy tablice interaktywne do jej prezentacji.



Powiązane słowa: