Rola nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej

1-wsze lata egzystencji młodego człowieka jest to sezon zasadniczy dla jego postępu, zarówno fizycznego, jak i intelektualnego i emocjonalnego. Dlatego tak istotne jest, aby zaręczyć mu w tym okresie sporą ilość bodźców a także aby bodźce takiego typu były stosownej jakości.

Aby zdobyć ten cel musimy posiadać przynajmniej skrótową orientację na temat tego, jak wymusza umysł dziecka. W jaki sposób chłonie naukę, w jaki sposób przetwarza wrażenie zmysłowe, co sprawia, że dana czynność wydaje mu się interesująca a co każe uznać ją za nudną. W naszym kraju edukację wczesnoszkolną traktuje się często po macoszemu. Ludziom jacy decydują się na wybranie owej ścieżki zawodowej emituje się to często pójściem na łatwiznę i zatem do edukacji wczesnoszkolnej przenikają często tak zwani średniacy. To 1 z największych pomyłek naszego rodzimego systemu edukacji. Osoby zajmujące się kształceniem dzieci powinny posiadać odpowiednie predyspozycje.

Nie tylko posiadać wystarczającą cierpliwość, jednak również stanowczość oraz głęboką wiedzę z obrębu psychologii rozwojowej. Mają obowiązek mieć pojęcie jakież formy i jakie pomoce dydaktyczne do edukacji wczesnoszkolnej będą najbardziej akuratne. Powinny również być w stanie odpowiednio kooperować z rodzicami. To ostatnie dotyczy nie tylko osobników przynoszących przeszkody, lecz też uczniów wyjątkowo zdolnych. To zadanie często ujawnia się dla nauczyciela najtrudniejsze.

Dla każdego rodzica jego dziecko jest najlepsze. Wskazuje się więc, iż w klasie wspomniany nauczyciel posiada dwudziestkę lub trzydziestkę dzieci których rodzice mają własne oczekiwania, postulowania etc., którzy w wypadku nie spełnienia tych oczekiwań są gotowi na złożenie skargi do przełożonego nauczyciela.



Powiązane słowa: