Jak zachęcić pracodawcę do zatrudnienia?

Wiele ludzi poszukuje pracy na wiele sposobów. Duża większość podejmuje nowoczesne wyjścia poszukiwania zatrudnienia, a więc przeglądanie ogłoszeń online. Z reguły jest to dobry sposób na szukanie, jednakże często efekty nie są zadowalające z aspektu na nieprofesjonalne podejście do tematu.

Jakie błędy są popełniane?
Bardzo często poszukiwanie zatrudnienia kończy się na etapie wysłania CV. Co prawda w niektórych sytuacjach może to być jak wystarczające. Dużo profesji nie wymaga zbyt wielkich zdolności, jak te, którymi legitymujesz się poprzez wysyłanie swojego CV. Z zasady potrzeby pracodawców kończą się na dobrej obsłudze programów Microsoft Office. Ponadto dobrze widziany będzie na pewno dodatkowy język obcy, jednak jeżeli walcczysz o stanowisko, które wymaga większego zakresu kompetencji.

Co gdy szukam pracy z obszaru marketingu/grafiki?
Wtedy należy wykazać się nie tylko samym CV bogatym w poszczególne pozycje, które w prawdzie nie mają dużego pokrycia. Dlatego, aby pracodawca miał pewność, że zatrudni osobę, która faktycznie ma dane umiejętności warto skompletować swoje portfolio. Istnieje wiele sposobów na zaprezentowanie swoich prac.

Jakie portfolio zebrać?
Możemy zdecydować się na portfolio w postaci klasycznej, wtedy można zabrać je ze sobą na samą rozmowę rekrutacyjną. Jednak, aby na nią zostać poproszonym musimy uprzednio zachęcić do tego potencjalnego pracodawcę, więc dużo rozsądniej jest założyć social media portfolio, które może być dobrą prezentacją twojej osoby przed potencjalnym pracodawcą. Mało tego, dla wielu osób może się okazać dodatkowo, że jest to dodatkowa okazja do tego, aby zainteresować kogoś z poza kręgu.

Portfolio jest przydatnym elementem wizytówki twojej osoby przed nowym pracodawcą lub zleceniodawcą. Dlatego warto jest zaciekawić się opcjami, które da ci założenie swojego własnego portfolio dostępnego z każdego miejscaoraz na każdym urządzeniu. Wystarczy tobie jedynie dostęp do internetu.



Powiązane słowa: