Jak rozliczyć się ze skarbówką przez internet?

Szybkość, wygoda i prostota sprawiły, że coraz więcej użytkowników decyduje się na wysłanie wniosku drogą internetową. Starczy kilka łatwych kroków i Twoje zeznanie będzie przygotowane do przesłania Skarbówki.

Krok nr 1: Wyjęcie PIT-11

Najłatwiej zacząć jest od najprostszej rzeczy, mianowocie przygotowanie obok komputera PIT-11, jakie dostałeś ze swojej firmy. W przypadku gdy dostaniesz więcej niż 1 formularz PIT-11, ze względu np. na pracę w dwóch różnych zakładach, musisz przygotować wszystkie otrzymane Pity.

Krok 2: Wybór aplikacji do rozliczenia

W internecie można odnaleźć dużo aplikacji do rozliczeń ze skarbówką. Ważne jest więc, by wybrać taki, który jest dla nas najkorzyystniejszy. Zadecydować jest w stanie o tym wygląd, prostota obsługi czy także wspierana instytucja pożytku publicznego. z programów do rozliczeń z fiskusem znajdziesz na stronie www.najlepszy-program-pit.pl.

Krok 3: Uzupełnienie zeznania

Gdy mamy już wszystko przygotowane, możemy przejść do uzupełniania formularza podatkowego. Zazwyczaj przebywa to w kilku prostych etapach. Trzeba wpisać wszystkie swoje dane osobowe i Urząd Skarbowy, w którym się rozliczamy, dane z PIT-11, zaznaczyc ulgi, z jakich chcemy skorzystać i gotowe.

Krok 4: Wysłanie zeznania podatkowego

Kiedy nasza deklaracja jest już wypełniona, wystarczy ją wysłać do organu podatkowego. Można tego dokonać na portalu Ministerstwa Finansów, niektóre programy bądź strony internetowe również oferują tę możliwość.

Wystarczy jedynie poczekać na Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), by mieć pewność, że wypełniliśmy poprawnie zeznanie podatkowe i dotarło ono do organu podatkowego.



Powiązane słowa: